Obsługa klienta wymaga zastosowania różnorodnych działań, które umożliwią budowanie pozytywnych relacji z odbiorcami przy równoczesnym sprawnym funkcjonowaniu marki. Jednym z rozwiązań, którym zdecydowanie warto się na tym polu wesprzeć, jest masowa wysyłka SMS-ów. Co warto o niej wiedzieć i czy sprawdzi się w każdej firmie?

Powiadomienia SMS – jak to działa?

Dobra obsługa klienta to podstawa prawidłowego działania każdej firmy. Dzięki niej przedsiębiorstwo może sprawnie realizować swoje zadania i szybko się rozwijać, mając przy tym pozytywne relacje ze swoimi odbiorcami, przekładające się na lepszy wizerunek marki i łatwiejsze pozyskiwanie nowych klientów. Aby zadbać o jej wysoki poziom, warto wdrożyć dodatkowe rozwiązania, które mogą ją poprawić, a przy tym także usprawnić. Jak możesz to osiągnąć? Wyślij SMS do klienta. Nie chodzi tu o zwykłą wiadomość tekstową, wysyłaną z telefonu, a specjalną usługę SMS API, która została opracowana specjalnie z myślą o firmach.

Dzięki usłudze możliwa jest masowa wysyłka SMS-ów, realizowana z pomocą bramki SMS. W efekcie można wykorzystywać krótkie wiadomości tekstowe do informowania klientów o wielu ważnych wydarzeniach, usprawnić obsługę klienta, a także wesprzeć promocję swojej marki.

Powiadomienia SMS są przy tym wysyłane przez Internet, dlatego cały system jest stosunkowo tani, a przy tym można z niego korzystać z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem dostępu do sieci. Firma może zarządzać usługą przez API, mając przy tym dostęp do wielu przydatnych opcji, ułatwiających obsługę wielu kontaktów równocześnie.

System jest bardzo łatwy w obsłudze i wdrożeniu, dlatego można go z powodzeniem szybko wprowadzić w każdym przedsiębiorstwie.

Masowa wysyłka SMS – do czego można ją wykorzystać?

Masowe wysyłanie SMS-ów jest bardzo przydatną opcją w każdej firmie. Dzięki niemu można bowiem równocześnie poinformować swoich klientów o istotnych zmianach lub automatycznie reagować na ich potrzeby, związane z działaniami podejmowanymi w celu skorzystania z usług lub produktów firmy. Obecnie wiele przedsiębiorstw korzysta z takiej formy kontaktu, ponieważ wiąże się ona z wieloma korzyściami. Jedną z jej zalet jest spora elastyczność, sprawiająca, że można wykorzystać powiadomienia SMS w różnych celach.

Najczęściej firmy stosują masową wysyłkę SMS, aby potwierdzić rezerwację terminu usługi czy złożenie zamówienia oraz informować o zmianach jego statusu. Często krótkie wiadomości tekstowe są również wykorzystywane do przekazywania ważnych, indywidualnych kodów, potrzebnych np. do potwierdzenia realizacji płatności w bankach czy odbioru przesyłki z paczkomatu. Co więcej, z ich pomocą można również przekazywać klientom informacje o aktualnych promocjach czy wysyłać kody rabatowe. SMS-y sprawdzają się także jako przypomnienia o umówionej wizycie. Ich zastosowań jest naprawdę mnóstwo, a możliwość dopasowania ich treści do swoich potrzeb sprawia, że jest to rozwiązanie dla każdego.

W jakiej firmie zastosować powiadomienia SMS?

Usługa masowego wysyłania SMS-ów może być ogromnym wsparciem w każdym przedsiębiorstwie, znacznie usprawnia bowiem obsługę klienta, zapewniając przy tym pozytywne relacje z odbiorcami i dbając o profesjonalny wizerunek marki. Często wykorzystuje się je w firmach usługowych, sklepach internetowych oraz call center i contact center, znajdują również zastosowanie w bankach, urzędach czy szpitalach.

Zalety masowej wysyłki SMS-ów

Wysyłanie SMS-ów do klientów to świetny sposób na przyspieszenie obsługi klienta w swojej firmie. Bramka SMS ma wiele zalet, dla których warto zdecydować się na wprowadzenie tego narzędzia w przedsiębiorstwie.

Możliwość częściowej automatyzacji kontaktu z klientem oraz masowego wysyłania wiadomości tekstowych do wielu odbiorców równocześnie sprawia, że obsługa klienta może działać o wiele wydajniej, niż wcześniej. Wiele informacji można przekazać właśnie z pomocą tej krótkiej, łatwej w odbiorze opcji, zastępując tym samym czasochłonne rozmowy telefoniczne czy często mało skuteczne e-maile.

Skuteczność jest również sporą zaletą SMS-ów – zazwyczaj są na bieżąco odbierane przez klientów, a ich krótka forma i brak konieczności odpowiedzi sprawiają, że większość osób reaguje na nie pozytywnie.