Blog firmowy ma sens tylko w określonych sytuacjach. Jeśli jest prowadzony profesjonalnie i systematycznie. Artykuły muszą być publikowane na stronie w odpowiednich odstępach czasowych. Stąd początkujący blogerzy dopytują, jak często należy to robić.

Jak często dodawać nowe wpisy?

Kwestia częstotliwości zamieszczania wpisów na blogu jest tematem bardzo burzliwym, jak się okazuje. Jedni są za tym, aby publikować jeden dobry artykuł raz w tygodniu. Inni uważają, że to za mało i lepiej robić to zdecydowanie częściej. Jeśli ma to być seo blog, to faktycznie im więcej treści tym lepiej. Tym bardziej, gdy jest to treść z odpowiednimi słowami kluczowymi, w odpowiedni sposób podlinkowanymi. Wiadomo natomiast, że nie każdy ma czas na codzienne przeglądanie zawartości blogów. Jeśli więc ma on służyć dla czytelników, dla klientów, to lepiej zmniejszyć ich ilość. Niech ten artykuł pojawi się na blogu raz w tygodniu czy raz na kilka dni, ale będzie on naprawdę interesujący, merytoryczny i przydatny. Prowadzenie takiego bloga firmowego ma sens. Można przecież zrobić tak, aby blog pozycjonował stronę firmową i zarazem służył klientom, czytelnikom, dostarczał im cenne informacje.

Czy publikowanie słabej jakości artykułów ma sens?

Niektórzy przedsiębiorcy nie publikują artykułów zbyt często, ponieważ nie mają pomysłu na kolejne tematy. Wolą zamieszczać jeden artykuł w tygodniu i to dobry artykuł, niż zasypywać stronę słabej jakości treścią tylko dla zasady. I jest to na pewno dobre podejście do sprawy, bo nawet jeśli ma to być blog pozycjonujący, powinien być wartościowy. Na jakość tekstów zwracają uwagę zarówno czytelnicy jak też roboty Google. W związku z tym słabej jakości treść nie przyniesie korzyści właścicielowi bloga. Zakładanie go nie będzie miało żadnego sensu. Blogi zapełnione słabej jakości treścią albo też artykułami zbyt mocno nafaszerowanymi słowami kluczowymi wpisanymi w sposób mocno nienaturalny, zamiast zyskiwać, tracą dobrą pozycję.

Jak długie powinny być artykuły?

W zasadzie nie ma większego znaczenia, jak długie będą publikowane na blogu artykuły. Ważne natomiast jest to, aby wyczerpywały temat w całości. Długa treść jest dobrze oceniana przez roboty Google. W takiej treści łatwiej jest również ukryć niezbędne słowa. Wiadomo natomiast, że tekst nie może być zbyt obszerny i zarazem niezbyt merytoryczny, ponieważ odstraszy czytelników, a już na pewno zniechęci do zapoznania się z jego dalszą częścią.

Każdy tworząc własnego firmowego bloga, może prowadzić go tak, jak uważa. Zamieszczać artykuły tak często i tak długie, jak chce. Musi natomiast liczyć się z tym, że niekoniecznie przyniesie mu to korzyści. Tak więc tylko wyczerpująca temat, merytoryczna treść bogata we frazy kluczowe wpisane w sposób naturalny, może pozytywnie wpłynąć na pozycję bloga w wynikach wyszukiwania, na pozycję strony firmowej pozycjonowanej tym blogiem i samą jego popularność. Dlatego, jeśli ktoś ma mnóstwo wątpliwości i nie wie jak zająć się własnym firmowym blogiem, powinien zlecić go fachowcom.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl